Argumente:
2. Pentru a fi integrati si acceptati in colectiv elevii trebuie sa aibe un comportament prosocial care exclude violenta – astfel ei vor suporta consecintele comportamentului lor violent.
3. Sanctiunea il poate invata pe elev ca violenta nu poate fi acceptata in stabilirea unor relatii interumane eficiente.
4. Aplicarea corecta a sanctiunilor poate sa creeze sentimentul de siguranta elevilor nonviolenti care au interiorizat regulile clasei si ale scolii si care si-au format un sistem de valori dupa care isi ghideaza comportamentul.
5. Sanctiunea este eficienta daca este aplicata corect si consecvent pentru comportamentele violente din scoala si daca sunt acordate recompense si evidentiale comportamentele nonviolente, prosociale. Contraargumente:
1. Excesul de sanctiuni sau aplicarea de sanctiuni prea dure pentru situatii minore pot duce la la instalarea unui mediu dictatorial bazat pe frica.
2. Frica de sanctiune poate duce la abandon scolar.
3. Aplicarea unor sanctiuni in mod nejustificat pot duce la etichetarea si marginalizarea unor elevi de catre colegii lor.
4.Sunt elevi care pot fi impasibili (indiferenti afectivi) in fata sanctiunilor datorita unor carente educative din familie (in propria familie nu au fost obisnuiti cu un sistem de reguli si recompense si pedepse).
5. Elevii sanctionati pot trai sentimente negative de furie si manie, situatie care nu va shimba in bine comportamentul lor, ci vor avea tendina sa recidiveze sfidand orice norma sau regula. In concluzie sunt de parere ca intr-un grup social si in mod special la grupul scolar la care facem referire trebuie sa existe un sistem de reguli care trebuie respectate pentru a se putea stabili relatii interumane eficiente. Nerespectarea regulilor atrage dupa sine aplicarea de sanctiuni. Acestea sunt eficiente in urmatoarele conditii:
- sanctiuna sa fie direct proportionala cu fapta comisa;
- elevul sa nu fie pedepsit de mai multe ori pentru aceeasi greseala daca ea nu s-a mai repetat;
- sanctiunile sa fie prevazute in regulamentul scolar, sa fie cunoscute de elevi, sa se aplice cu consecventa cand se comit fapte de violenta in scoala, sa se aplice pentru orice elev indiferent de pozitia lui sociala si materiala.
- elevul sa nu fie pedepsit de mai multe ori pentru aceeasi greseala daca ea nu s-a mai repetat;
- sanctiunile sa fie prevazute in regulamentul scolar, sa fie cunoscute de elevi, sa se aplice cu consecventa cand se comit fapte de violenta in scoala, sa se aplice pentru orice elev indiferent de pozitia lui sociala si materiala.
Cu certitudine nu putem evita comiterea unor acte de violenta in scoala.
Putem insa sa sa prevenim manifestarea unora dintre ele acordand atentie nu numai performantelor academice ale elevilor, ci desfasurand activitati de dezvoltare sociala si emotionala in cadrul orelor de dirigentie, de consilliere sau in activitatile extracurriculare.
TiGOBet – titanium bmx frame, 3D, 3D Models, 3D Models
RăspundețiȘtergereTiGOBet is a 2D model titanium curling wand 3D model of titanium trim hair cutter the titanium engagement rings production of realistic realistic 3D models mens wedding bands titanium and titanium iv chloride textures for 3D models. They are premium 3D models